Júlia Bedrichová
Takto sa jej darilo …
Mám radosť, že vo svojich cieľoch je veľmi úspešná. Tak 80% má už zvládnutých. Veľmi jej pomohlo to, že si našla nového učiteľa priamo v Nitre, kde ho môže navštevovať počas školy. Má za sebou pár vystúpení a začala skúšať aj improvizáciu. Mala za ciele zlepšiť techniku držania huslí a sláku, zlepšiť prácu pravej a ľavej ruky, aby zvládla zahrať plne znejúci čistý ton. Tým sa posunúť vpred v improvizácii. Teší sa, že sa zapojí v zbore už aj hrou na husliach. Veľmi jej fandím!
Aďka
Čo tento projekt počas roka Júlii priniesol?
(Hodnotí mentorka Aďka a štipendistka Júlia. )
„Naozaj som veľmi rada, že som mohla byť súčasťou projektu, a že som dostala príležitosť rozvíjať svoje hudobnícke zručnosti. Vaša (aj finančná:)) pomoc bola akousi hnacou silou k tomu, aby som pokračovala v hre na husliach. Našla som si kvalitného učiteľa, pri ktorom by som chcela pokračovať aj naďalej. Čo sa týka môjho cieľa, tak si myslím, že som ešte na ceste, ale som k nemu bližšie. Ešte stále nie som so sebou spokojná, ale to je asi fajn, lebo ma to tlačí k tomu, aby som na sebe pracovala viac. Aj ma tie husle začali viac baviť, možno aj preto, že pán učiteľ mi ma ne ponúka nový a celkom zaujímavý pohľad.
S mojou mentorkou Aďkou bola super spolupráca, veľmi sa snažila….ja som bola síce trochu nezodpovedná a všetko som jej zvyčajne posielala na poslednú chvíľu 🙁 … a mali sme spolu niekoľko príjemných stretnutí, kedy sme sa veľa bavili o hudbe a aj ona sa ma často snažila povzbudiť k tomu, aby som s tým pokračovala a robila to, čo najlepšie.
Ešte raz vám všetkým veľmi pekne za všetko ĎAKUJEM a prajem, aby sa vám aj naďalej darilo.“
Júlia
„Projekt sa síce končil, ale Julka neprestáva hrať, plánuje pokračovať v chodení na hodiny huslí k pánu učiteľovi. Čo sa týka jej cieľa, tak si myslí, že tam ešte nie je (ale to hudobník nie je nikdy :))), ale určite sa posunula vpred a jej hra sa zlepšila. Konkrétne veci, v ktorých sa zlepšila sú : držanie sláka, práca so slákom, tvorba tónu, intonácia, vnímanie tónov, dynamika v hre. Ja som za túto možnosť vďačná, bola to nová skúsenosť a Julka je inšpiratívne a snaživé dievča, tak som spokojná.
Ďakujem za dôveru.“
Aďka
Martin Branický
Prečo sa prihlásil a čo je jeho cieľom?
„Do programu som sa prihlásil, aby som sa mohol zlepšovať vo futbale ešte viac. Po skončení tohto roka, by som sa chcel posunúť vo futbale na vyššiu úroveň – do ligových klubov v Anglicku. Verím, že tento projekt mi pomôže dosiahnuť môj finálny cieľ, stať sa profesionálnym futbalistom.“
Martin
Ako prebiehal jeho rok?
Mentor Andrej:
„Martinovi sa myslím veľmi darí, má stále veľkú motiváciu a vie makať samostatne. Zažíva rôzne malé víťazstvá, ale cieľ dostať sa do veľkého klubu ostane do budúcej sezóny. Podľa jeho vlastného hodnotenia je určite silnejší fyzicky a má viac nebehané. Veľa mu dávajú zápasy v univerzitných ligách, napríklad proti Oxfordu. Našiel si kluby v ktorých sa bude môcť zlepšovať v budúcnosti.“ Andrej
Jeho pokrok?
„Počas školského roka 2016/17 som sa zúčastnil projektu šanca mladým. Dostal som financie na ročné predplatné do športového centra, kde som mohol rozvíjať svoje fyzické schopnosti, či už silové alebo kondičné. S mentorom som mal „skype“ telefonáty z dôvodu môjho pobytu v zahraničí. Pomohli mi určiť si menšie ciele na ktorých som mohol pracovať a zlepšovať sa. Prvé stanovené ciele som zdolal po niekoľkých týždňoch intenzívnejšieho individuálneho tréningu. Neskôr sme ciele stanovili nanovo a s mentorom sme sa zhodli, že ciele nastavíme oveľa vyššie, a aj keď sa zdali nedosiahnuteľné nevzdávali sme to. Limity na nové ciele sa mi splniť nepodarilo no zdolali sme, pre mňa dlhodobo najdôležitejší cieľ, čím bolo absolvovať 4-5 tréningov týždenne plus víkendové zápasy.
Spozoroval som na sebe hlavne nárast fyzickej sily.
Počas roka sa mi podarilo zahrať si vo viacerých kluboch z nižších Anglických líg. Stále som však nie je ono, pretože úroveň týchto líg ma neposúva až tak dopredu. Určite som však počas roka napredoval, aj keď miestami nebolo ľahké presadiť sa ako cudzinec.
Avšak uvedomil som si skutočnosť, aj keď asi nie kvôli tomuto projektu, že najdôležitejšie je robiť futbal pre radosť. Už len to že mám možnosť hrávať univerzitnú Anglickú ligu a hrať v maličkých miestnych kluboch je pre mňa do istej miery splneným snom. A či už moja kariéra skončí v Manchestri United alebo v nejakej malej Oravskej dedinke, chcem aby som mal vždy z toho radosť.“
Martin
„Martina hodnotím naozaj veľmi dobre. Bol motivovaný pracovať na sebe a prekonávať svoje limity. Počas roka sme sa videli len veľmi zriedkavo, a tak sme väčšinou komunikovali cez Skype. Aj keď to bolo len veľmi zriedkavé, naša komunikácia ohľadne projektu bola veľmi efektívna. Ciele sa nám darilo nastavovať jasne, merateľne a dostatočne motivačne, čo sa prejavovalo aj na výsledkoch. Po pár týždňoch, na prekvapenie nás oboch boli naše ciele prekonané, a tak sme ich posunuli na úplne inú úroveň. Aj toto Martina ešte viac motivovalo a posunulo. Verím, že mu to vydrží aj do ďalších sezón a bude šťastný na miestach, kde sa dostane. Bolo pre mňa cťou s Martinom pracovať a aj naďalej ho chcem podporovať.“
Andrej
Patrícia Cisáriková
Počas roka sa jej darilo takto:
Čo dal tento projekt Patrícii?
„Vďaka tomu projektu som sa konečne odhodlala skúsiť to, čo som už dávno chcela. Dalo by sa povedať, že ma to tak nakoplo/naučilo robiť veci, ktoré chcem a neodkladať ich na „keď bude čas“. Začiatky boli náročné najmä preto, že som nevidela výsledky ale myslím, že to je normálne. Ku podivu som sa radovala z každej modriny lebo to znamenalo, že som sa posunula o krôčik ďalej. Sama zo seba mám skvelý pocit. Myslím, že som sa za ten čas veľa naučila a určite v tancovaní pole dancu budem pokračovať. Tiež som spoznala skvelých ľudí a zároveň ľuďom okolo mňa som priblížila čo to pole dance je a možno tak zbúrala predsudky voči tomuto druhu tanca. “
Patrícia
A ako to vidí jej mentorka?
„Patrícia sa rozvinula v oblasti tanca a obohatí tým nielen seba, ale aj druhých. Tancom žije od mala a preto to bola jej vášeň. Jej pedagogička jej bola nielen učiteľkou tanca, ale aj človekom s ktorým sa spriatelila. Som rada, že sa zdokonalila v tanci aj osobnostne. Je vďačná za to, že bola zapojená do tohto projektu.“
Katka
Dominika Litviaková
Chce byť prekladateľkou…Čo preto robí?
Počas roka nezaháľala a takto sa jej darilo:
„Spolupráca a komunikácia s Dominikou prebieha nad očakávania a napĺňa ma radosťou. Pevná vôľa s jasným cieľom sú dve veci, ktoré Dominike napriek predmaturitnému vyťaženiu nechýbajú. Napokon o tom svedčí aj dosiahnutie krásneho druhého miesta na olympiáde v nemeckom jazyku v rámci školského kola. Gratulujem.“ Eva
„Napriek mnohým povinnostiam spájajúcim sa s prípravou na maturitu a absolvovania jej prvej časti je Dominika stále motivovaná a rozbehnutá dosiahnuť svoj cieľ tak, ako na začiatku. Okrem toho, že si z času načas pozrie krátke video správy v jej obľúbenom jazyku, sa prihlásila aj na prípravný kurz na prijímačky z nemčiny. Čo ma v dobrom „dostalo“ je Dominikina húževnatosť, ktorá sa prejavila v prečítanom náročnom Goetheho diele: Utrpenie mladého Werthera. „Hut ab, Dominika!“ (Klobúk dole, Dominika!)“ Eva
Podarilo sa Dominike splniť ciele, ktoré si stanovila na začiatku programu?
„Projekt mi veľmi pomohol tým, že ma priviedol k motivácií učiť sa. Zdanlivo náročnú cestu, ktorou som sa rozhodla kráčať mi uľahčil tým, že som skúšala a hľadala riešenia. Nevzdávala som to a snažila sa dosiahnuť to, po čom som túžila. Mentorka mi veľmi pomohla tým, že sa venuje jazykom. Dala mi pár užitočných rád, ktoré mi slúžia dodnes. Zaujímala sa o mňa a starala sa o môj pokrok. Ďakujem, že som mohla byť súčasťou takéhoto projektu. Veľmi odporúčam všetkým mladým, ktorí sú na ceste za svojimi snami a zdajú sa im príliš ďaleko. Mne sa ten môj aj vďaka projektu priblížil. Som prijatá na prekladateľstvo tlmočníctvo na univerzitu, ktorá bola mojím zdanlivo nedosiahnuteľným cieľom. Stačí len opustiť zónu komfortu a vyraziť úsilím a snahou rovno ku hviezdam.“ Ďakujem. Dominika
Mentorka jej pokrok hodnotí takto:
„Dominika je mladá, ambiciózna, inšpirujúca študentka, ktorá neostala iba pri snoch a túžbach, ale urobila postupne niekoľko krokov dopredu, čo ju posunulo ďalej, ako si na začiatku myslela.
Túžba zlepšiť sa aj v druhom cudzom jazyku sa postupne napĺňala vďaka štipendijnému programu Šanca mladým, ale aj vďaka jej pevnej vôli.
V snahe ukázať Dominike, že jazyk nie je len o učení sa gramatických pravidiel, ale že zahŕňa celú kultúru, sme hľadali spôsoby a inšpiráciu hlavne mimo učebnicového klasického systému, teda cez dostupné seriózne médiá ponúkajúce prehľad aktuálneho diania, dobrú hudbu či krátke dynamické videá so slovnou zásobou a gramatikou.
Dominika, okrem povinností, ktoré ju čakali v maturitnom ročníku, zvládla prečítať aj Goetheho Utrpenie mladého Werthera v nemčine, navštevovať doučovanie v tomto jazyku, získať 2. miesto v školskom kole na nemeckej olympiáde, zmaturovať na 1 v B úrovni a dostať sa na prekladateľstvo-tlmočníctvo v Bratislave, čo bolo jej cieľom a snom.“
Eva Izraelová
Júlia Olexová
Čo je hlavným dôvodom, prečo sa do programu zapojila?
„Hlavný dôvod prečo som sa prihlásila do programu vyplýva už z názvu pretože je to naozaj šanca pre nás mladých vďaka ktorému môžme rozvíjať naozaj to čo je v nás. Moje očakávanie po skončení programu je moment, kedy sa už viac nebudem hanbiť za svoju angličtinu, kedy nebudem mať problém nadviazať kontakt, kedy už nebudem len ticho sedieť a počúvať, ale práve naopak…Chcem nabrať istotu a zbaviť sa rečovej bariéry a rozprávať o sto-šesť. 🙂 Mojím hlavným cieľom je zúčastniť sa Erazmu alebo mládežníckej výmeny, kde by som mala neustály kontakt s angličtinou a mohla ju stále rozvíjať.“
Júlia
Jej účasť v projekte priniesla počas roka aj toto:
Hodnotí mentorka Janka
“ S Júliou sme v kontakte. Napísala som jej niečo o sebe, o mojom vzťahu k angličtine :). Som rada, že mám práve ju na mentoring, kedže jej motivácia mi je blízka. Rada jej pomôžem, poradím, atď….“ Janka
„Julka sa snaží rozvíjať svoju angličtinu stále viac a okrem jazykovky chcela aj súkromného učiteľa s ktorým by mohla viac komunikovať. Preto sa stretla so zahraničnou dobrovoľníčkou Veronikou, ktorá vykonávala Európsku dobrovoľnícku službu v OZ V.I.A.C. a momentálne je v BA na stáži, kde si dohodli súkromné konverzačné hodiny.“ Janka
„Julka ďalej rozvíja svoju angličtinu a rozhodla sa ísť na Erasmus do Portugalska. Je to jej splnený sen a teší sa, že sa bude aj ďalej zdokonaľovať v angličtine.“ Janka
Ako hodnotí Júlia svoj pokrok po skončení projektu?
„Vďaka tomuto projektu sa mi otvorilo niekoľko možností ako zlepšovať stále angličtinu. Jednou z nich je môj splnený cieľ ktorým je Erazmus v Portugalsku. Ďalšou skvelou možnosťou je momentálne leto v Amerike, kde pracujem v športovom campe ako „support staff“. Po celý čas trvania projektu som mala skvelú tútorku 👍😍, na ktorú som sa obrátila o pomoc a vždy mi ochotne pomohla a čím sa jej chcem veľmi pekne poďakovať. Tento projekt pre mňa znamenal niečo ako odrazový mostík pre neustále zlepšovanie angličtiny. Preto som neskutočne vďačná za získanie štipendia, ktorý mi naozaj pomohol otvoriť dvere do sveta.“ Júlia
Tatiana Rypáková
Prečo sa prihlásila do projektu?
„Do programu som sa prihlásila s nádejou, že by som sa mohla vďaka Vašej pomoci prihlásiť na súkromné hodiny angličtiny .
Dúfam,že sa moja komunikácia v angličtine zlepší a taktiež, že to bude pomoc pre úspešnú maturitu.“
Tatiana
Takto sa jej darilo …
Mentorka RoMi:
„S Táňou sme sa skontaktovali a myslím, že to bude super spolupráca. Teším sa na tento spoločný rok.“ RoMi
“ Táňa mala súkromné hodiny s doučovateľkou, ktorá odišla do zahraničia a preto si našla novú súkromnú doučovateľku. Má ujasnené, čo konkrétne chce v angličtine zlepšovať a teraz hľadáme príležitosti pre jej účasť na medzinárodnej výmene, ktorej sa chce zúčastniť, aby mohla zlepšovať svoju angličtinu v praxi.“ RoMi
„Úspešne zložila písomnú maturitu z angličtiny. V doučovaní ešte stále pokračuje, pretože ju za mesiac čaká ústna maturita. Zlepšila sa v hovorení, síce sa ešte stále trochu bojí, ale oproti stavu pred projektom, keď sa bála úplne, je jej rozprávanie oveľa lepšie. Z gramatiky sa naučila rôzne frázy, ktoré sa bežne využívajú v hovorenom jazyku. Momentálne si hľadá nejakú výmenu. Chcela by ísť niekedy behom Júna. “ RoMi
Podarilo sa Táni naplniť svoje ciele?
„Ani som sa nenazdala a ten rok už vážne končí, prešlo to skutočne rýchlo…
Vďaka tomuto projektu sa mi nielen podarilo zlepšiť si svoju angličtinu, ale aj zažiť veľa nového. Každá hodina bola zábavná a zaujímavá a tak som sa zbavila strachu rozprávať v AJ. Takže to bolo také príjemné s užitočným .Celé toto naše snaženie sa mi podarilo ukončiť úspešne zvládnutou maturitou ,čo bol vlastne aj môj cieľ.
Som veľmi vďačná , že sa mi skrze tento projekt umožnilo prekročiť moju „bariéru“ a tak sa mi zároveň otvorili také nové dvere do sveta.“ Ďakujem 🙂 Táňa
Aký je pohľad jej mentorky?
Táňa si na začiatku projektu dala cieľ zlepšiť sa v angličtine. Hlavným krokom, ktorý k naplneniu svojho cieľa potrebovala urobiť, bolo nájsť si učiteľa angličtiny, ktorý sa jej bude venovať individuálne. So svojou učiteľkou potom postupne pracovala na jednotlivých oblastiach, v ktorých sa potrebovala zlepšiť. Dôležité bolo, že se prestala báť rozprávať v angličtine, čo je veľmi podstatné pre to, aby dokázala jazyk aktívne používať i v budúcnosti.
Spolupráca s Táňou pre mňa bola veľmi pozitívna skúsenosť a som rada, že nakoniec dosiahla ciele, ktoré si stanovila. RoMi
Ako sa darilo našim štipendistom počas prvého ročníka programu si môžete pozrieť v časti „Absolventi programu 2015/2016“ a inšpirovať sa … 🙂